Vision-2030 ile sokak istismarının ölümleri için fren getirmek

Prokaryot

New member
Lucknow Yogi Adityanath Hükümeti, sokak kazasında en fazla ölüm olan bir devlet olarak UP statüsünün Haberin Detaylarıındaki ölümlerin 2030 yılına kadar ülkede yapılacağı kapsamlı bir vizyon 2030 sokak koruma planı yarattı.


Devlet, 2023'e kıyasla% 2'lik bir artış (Fileoto) 24.118 Sokak Kazası ölümü bildirdi.

Hareket, 1988 Motorlu Taşıtlar Yasası'nın 136 (a) Bölümü ve Merkezi Araçlar Kural 167 (a) 'a göre Yol Trafik ve Otoyollarının (Morth) yönergelerini takip etmektedir.

Yol haritası, temel yıl olarak 2024 kullanan 2025'e kıyasla% 10'luk ölümü azaltmak için yıllık bir ölüm belirler ve 2030-2030 yılına kadar toplam kazaların ölümleri% 50 oranında% 50 oranında.

Eylem planı, bu kurbanların neredeyse% 40'ının tıbbi destek almadan öldüğü, ölümcül kazaların% 37'si hızlanıyor,% 12'si sarhoş sürüş ve% 8'i dikkat dağınık sürüş ve cep telefonları ile ilişkiliydi. Çocuklar ölümlerin% 8'ini ve ciddi yaralanmaların% 31'ini oluşturdu.

Çeşitli paydaşlarla kapsamlı istişarelerden sonra oluşturulan trafik departmanı tarafından oluşturulan eylem planı, eyalet hükümetinin rızasından sonra Morth'a iletilecektir. 5-E stratejisine demirlenen sistematik, kanıta dayalı ve veri kontrollü bir yaklaşıma dayanmaktadır: mühendislik, uygulama, acil bakım, eğitim ve çevre.

Ulaştırma Komiseri Brajesh Narain Singh, “Vision 2030'u hazırladık ve ölümlerde yıllık azalmayı hedefledik. Eylem planı nihai onay için eyalet hükümetine iletildi ve yakında eyalet hükümeti tarafından merkeze sunulacak.” Dedi.

En önemli adımlar arasında tüm bölgelerde nitelikli yol güvenlik komitelerinin kurulması, eyalet düzeyinde entegre bir komuta ve kontrol merkezi (ICCC), AI tabanlı trafik yönetim sistemlerinin sağlanması, CCTV izleme ve Vahan ve Sarathi gibi veritabanlarının entegrasyonu yer almaktadır.

Yetkili, devletlerin vizyonlarını 2030'u merkezin önündeki Sokak Güvenliği Yönergeleri Yüksek Mahkemesi uyarınca hazırladığını söyledi.

Vision 2030'un bir parçası olarak, devlet, yol güvenliğinin yönetişimini ve uygulanmasını gözden geçirmek için cari yıldan 2030'a bir yıl boyunca bir yıl boyunca revize edilecektir.

Bölge nakliye görevlilerine, uygulama mekanizmalarının güçlendirilmesinin, polis, ulaşım, ulaşım, PWD ve sağlık gibi kilit departmanlar arasındaki koordinasyonla da öne sürdüğü nihai plan için girdi sunmaları talimatı verildi. Kaza siyah lekelerinin tedavisi, acil durum sistemlerinin iyileştirilmesi ve travma bakım tesislerinin kapasitelerinin geliştirilmesi üzerine özel bir odak noktasıdır.

Devlet ayrıca sürücü eğitimi ve lisans sistemlerini geliştirmeyi, yol güvenlik testlerini standart uygulamalara entegre etmeyi ve özellikle çocukların çocukları ve yayalar üzerinde toplum güdümlü duyarlılık kampanyalarını gerçekleştirmeyi planlıyor. Bu çabaların kurumsallaştırılması, 2030'un üzerinde reformların sürdürülebilirliğini sağlayacak bir devlet yol güvenlik otoritesi oluşturulmasıyla desteklenmektedir.

Çok aşamalı strateji, departmanların, yerel yetkililerin, STK'ların ve özel paydaşların sokakları daha güvenli hale getirmek ve vatandaşlarını korumak için koordineli bir katılım gerektirir.

Plan, beş aşamada altyapıdaki önemli gelişmeleri tanımlamaktadır: Faz 1 (2025-26): Temel Sistemlerin ve Acil Müdahale Protokollerinin Oluşturulması Konsantrasyonu, Faz 2 (2026-27): Teknolojilerin Ana Yükseltmeleri ve Teknolojilerin Entegrasyonu, Aşama 3 (2027-28): Devre ve Post 4 (2028-29). (2029-30): Tam sistem entegrasyonu ve performans optimizasyonu.

Trafik komiseri, devletteki devlet kazasında artan sayıda ölümün ciddi bir endişe meselesi olduğunu ve Vizyon-2030'un devletin bu endişe verici eğilim hakkında fren uygulamasına yardımcı olacağını da sözlerine ekledi.

Dijital infra genişlemesi

2026 yılına kadar tüm önemli devlet otoyollarında kullanılacak hız kamları; Ayrıca görünen otomatik trafik yaralanma sistemleri.

Kurulacak önemli otoyollar aracılığıyla AI ile çalışan trafik yönetim sistemleri ve GPS zulmü.

Gerçek zamanlı araç izlemeli elektronik ücretli binalar için sistemler uygulayın.

Yol haritası, temel yıl olarak 2024 kullanarak 2025'e kıyasla yıllık% 10 hedef azaltma hedefi belirlemektedir.

Talihsizliklerin neredeyse% 40'ı tıbbi destek almadan öldü

Hızlanma ile ilişkili ölümcül kazaların% 37'si

Sarhoş sürüş için% 12

Cep telefonlarının kullanımı gibi dikkati dağılmış sürüşe% 8.