Uttar Pradesh hükümeti kazaları önlemek için SOP'leri uygulamaya koyuyor: Açık menhollerin tespit edilmesi durumunda 24 saat içinde harekete geçin

Prokaryot

New member
LUCKNOW: Eyalet hükümeti, açık menholler ve kanalizasyonlardan kaynaklanan kazaları önlemek için kapsamlı standart işletme prosedürlerini (SOP'ler) uygulamaya koydu ve yerel yetkililerden kamu güvenliğini korumak için katı önlemler almalarını istedi.


23 Nisan'da, Lucknow'un Jankipuram bölgesindeki 7. Sektördeki Abdul Kalam Teknik Üniversitesi yakınındaki evinden birkaç yüz metre uzakta, açık bir rögar kapağına düşen sekiz yaşında bir çocuk öldü. (dosya fotoğrafı)

Ayrıca bölge sulh hakimlerine yerel düzeyde teknik komiteler oluşturmaları ve açık menholleri/kanalları derhal kapatmaları talimatı verildi. Yerel Yönetimler Müdürlüğü, uygulamanın aciliyetini vurgulayarak bu SÇP'leri eyaletteki tüm bölge hakimlerine gönderdi.

Artık kriketteki en sevdiğiniz maçı izleyebilirsiniz. Her zaman ve her yerde. Nasıl olduğunu öğrenin

23 Nisan'da sekiz yaşında bir çocuk, Lucknow'un Jankipuram bölgesinin 7. Sektöründeki Abdul Kalam Teknik Üniversitesi yakınındaki evinden birkaç yüz metre uzakta açık bir kuyuya düşerek hayatını kaybetti. Trajik olay, çocuğun iki kız kardeşiyle birlikte bölgedeki 'Bhandara'ya giderken kuyuya kaymasıyla meydana geldi.

Hükümet endişelerini dile getirdi ve sorunun etkili bir şekilde çözülmesi için katı tedbirlerin uygulanmasını emretti.

HAFTALIK DENETİM

SOP'lara göre, açık şaftlar ve borularla ilgili şikayetleri derhal ele almak üzere teknik komiteler oluşturulacak. Belediye düzeyinde, her bölgede, Belediye Komiseri tarafından atanacak Bölge Memuru başkanlığında bir komite bulunacaktır. Yerel Organlar Müdürlüğü müdürü Nitin Bansal, komitenin üye sekreter olarak bir yardımcı mühendis/asistan mühendis (Jalkal) ve üye olarak bir bölge sekreterinden oluşacağını söyledi.

DM tarafından Nagar Palika Parishad/Nagar Panchayat düzeyinde bir teknik komite oluşturulacak. İlgili yerel organın başkanlığını yapar, kıdemli bir yetkili üye sekreteri olarak görev yapar ve bir asistan mühendis/asistan mühendis de üyedir.

Bu komiteler kanalizasyon sisteminin haftalık denetimlerini gerçekleştirir. Bu denetimler sırasında açık menhol veya kanalların tespit edilmesi halinde 24 saat içinde bunların kapatılması için derhal harekete geçilecektir. Şaftların güvenliği teknik heyet tarafından sağlanıncaya kadar kazaları önlemek amacıyla kırmızı bayraklı personel görevlendirilecek.

İNSANLAR AÇIK KUYULARDAN ŞİKAYET EDEBİLİR

Nitin Bansal, yerel yönetimin açık menhollerle ilgili halktan gelen şikayetleri almak üzere özel bir şikayet sistemi/yardım hattı kuracağını ve bunun yaygınlaştırılmasına çalışılacağını söyledi.

Bu tür konularda Hindistan hükümetinin yardım hattı numarasının 14420, hükümetin yardım hattı numarasının ise 1533 olduğunu vurguladı. Bu numaralara yapılan çağrılar şikâyetlerin yapılabileceği ilgili ilçelere yönlendirilmektedir. Ayrıca teknik komite, bölgelerindeki açık rögar kapakları hakkında bilgi toplamak için yerel meclis üyeleriyle birlikte çalışacak.

Komite, temizlik personeli, amirler, halk, meclis üyeleri ve diğer kaynaklardan gelen açık kanalizasyonlarla ilgili şikayetleri 24 saat içinde çözmeye çalışacak. Açık menhollerden kaynaklanan kazalar çözümlendikten sonra sorumlu komiteye karşı disiplin işlemine tabi tutulacaktır.

ANA ÖZELLİKLER

Açık veya hasarlı millerin düzenli temizliği veya bakımı sırasında kazaları önlemek için aşağıdaki hususlara kesinlikle uyulmalıdır:

*Rögar kapakları üst yüzeyde trafikten, alt yüzeyde ise atık su emisyonlarından kaynaklanan gazlardan dolayı korozyona maruz kalır. Kapakların düzenli olarak açılması, fiziksel durumlarının kontrol edilmesi ve gerekiyorsa değiştirilmesi önemlidir.

*Şaft tasarlanırken standartlara uygun basamak montajı yapılması önemlidir. Bu adımlar, insanların kanalizasyon deliklerine düştüğü kazalarda kurtarma operasyonlarını kolaylaştırır.

*Çapı 600 mm'den fazla olan kanalizasyon boruları için delikli rögar kapaklarının kullanılması tavsiye edilir. Bu, şaftlarda oluşan gazların sürekli olarak kaçmasını sağlar ve gaz birikmesi nedeniyle kapak yüzeyinin aşınmasını önler.

*Kanalizasyon temizliği, kanalizasyon borusundaki atık su miktarının en düşük olduğu zamanda yapılmalıdır.

*Kanal temizliğine başlamadan önce çalışma alanı tamamen kordon altına alınmalıdır. Kamuoyunun merakını caydırmak ve güvenliği sağlamak için, “Kanalizasyon çalışmaları sürüyor” yazan açıkça görülebilen bir tabela asılmalıdır.

*Rögar kapakları kanalizasyon temizliğinden sonraki 12 saat içinde kapatılmalıdır. Bu amaçla stokta yeterli miktarda rögar kapağı bulundurulmalıdır. Rögar kapakları mevcut değilse, geçici önlem olarak kaynaklı BRC kumaştan veya tel örgüden yapılmış kör kapaklar kullanılabilir.

*Araç güvenliğini arttırmak için özellikle gece araç kullanırken çalılar, bilgi panoları, ışıklar ve ışık reflektörleri kullanılmalıdır.

*Kanalları temizlerken, olası tehlikeleri önlemek için açık kanalların içinde veya yakınında duman veya kıvılcım üreten cihazların kullanımı kesinlikle yasaklanmalıdır.

*Şikayet bölgesinin belirlenebilmesi ve açık menhol ve kanalizasyon şikayetlerine yönelik çalışmaların en kısa sürede tamamlanabilmesi için kanalizasyon sisteminin haritalaması yapılmalıdır.