Pazar günü Kongre, Kuzey Demiryolları’nın Lucknow bölümünün harcamalarının yakın zamanda yapılan Bilgi Edinme Hakkı (RTI) sorgusunda ortaya çıkmasının ardından Hindistan Demiryolları’nda yolsuzluk iddiasında bulundu. ₹2020 ile 2022 arasında “fare yakalamak için” 69,5 lakh.
Demiryolları, çalışmanın doğası gereği aktif kemirgen yakalamaya göre daha önleyici olduğunu söylüyor. (Fotoğraf: Joshua J. Cotten, Unsplash/Temsilci Görüntüsünde)
Aktivist Chandrashekhar Gaur’un RTI başvurusuna yanıt veren Lucknow departmanı, bu iki yıldaki harcamaların yaklaşık ₹69 lakh ve 168 fare yakalandı – sıçan başına dönüştürüldü, bu yaklaşık 100.000’e denk geliyor ₹41.000.
RTI’nin cevabına tepki gösteren Rajya Sabha Milletvekili Randeep Singh Surjewala, X’e şunları yazdı: “Demiryolları ₹41.000 ve altı gün fare avı! Toplam harcayarak ₹69,40 lakh, 3 yılda 156 fare yakalandı! Bu sadece Lucknow bölgesinin eyaletidir.”
“Ülkenin dört bir yanında ‘yolsuzluk fareleri’ her gün insanların ceplerini yağmalıyor… Sonuç: BJP yönetimi altında insanlar her gün aşırı enflasyondan etkileniyor. Yaşlıların tren ücretlerinde aldığı indirimler bile silindi! Yine de.” diyor – ‘Ne yemeyeceğim, ne de yemene izin vermeyeceğim..’!” diye ekledi.
RTI sorgusuna verilen yanıtı okuyun
₹2019’dan 2022’ye kadar olan dönemde, bölüm tarafından her yıl kemirgen kontrolü için kullanılan Lucknow Bölümü’ndeki depolarda ilkokul trenleri için her yıl 23.16.150,84 harcandı.
Son 3 yılda yakalanan kemirgenlerin yıllık sayısı:
2020-83 Hayır.
2021-45 Hayır.
2022-40 Hayır.
Demiryolu sorununun açıklığa kavuşturulması
Kuzey Demiryolu Lucknow Bölümü, bu faaliyetlerin aşağıdakiler gibi bir dizi haşere kontrol önlemini içerdiğini açıkladı: Örneğin hamamböceği istilasını önlemek için bulaşık deterjanı kullanmak, kemirgenleri caydırmak için vagonları dezenfekte etmek, sisleme önlemleri uygulamak ve daha fazlası.
“Çalışma, doğası gereği aktif olarak kemirgenleri yakalamaktan daha önleyicidir. Makalede belirtildiği gibi toplam maliyet ₹Demiryolu departmanından yapılan bir açıklamada, Lucknow bölümünde bakımı yapılan tüm vagonlarda hamamböceklerinin, kemirgenlerin, tahtakurularının ve sivrisineklerin kapsamlı kontrolü için yılda 23,2 lakh’a ihtiyaç duyulduğu belirtildi.
Yılda ortalama 25.000 otobüsün ziyaret edildiği dikkate alındığında, bunun yaklaşık maliyeti şu şekildedir: ₹Kemirgen kontrolü için araba başına 94 – “kemirgenin yol açabileceği hasar ve tahribat göz önüne alındığında çok düşük maliyet” diye ekledi.
Lucknow departmanı ayrıca fare yakalamanın maliyetinin ₹41.000, “gerçekliğin yanlış temsili ve Hindistan Demiryolları’nın itibarını zedelemeyi amaçlayan gerçeklerin çarpıtılmasıdır”.
Farelerin neden olduğu hasarla ilgili cevap yok
Gaur’un RTI başvurusunda ayrıca farelerin neden olduğu hasarın miktarı da soruluyor. Ancak demiryolu herhangi bir spesifik bilgi sunmadı ve hasar değerlendirmesi henüz yapılmadı.
Demiryolları, çalışmanın doğası gereği aktif kemirgen yakalamaya göre daha önleyici olduğunu söylüyor. (Fotoğraf: Joshua J. Cotten, Unsplash/Temsilci Görüntüsünde)
Aktivist Chandrashekhar Gaur’un RTI başvurusuna yanıt veren Lucknow departmanı, bu iki yıldaki harcamaların yaklaşık ₹69 lakh ve 168 fare yakalandı – sıçan başına dönüştürüldü, bu yaklaşık 100.000’e denk geliyor ₹41.000.
RTI’nin cevabına tepki gösteren Rajya Sabha Milletvekili Randeep Singh Surjewala, X’e şunları yazdı: “Demiryolları ₹41.000 ve altı gün fare avı! Toplam harcayarak ₹69,40 lakh, 3 yılda 156 fare yakalandı! Bu sadece Lucknow bölgesinin eyaletidir.”
“Ülkenin dört bir yanında ‘yolsuzluk fareleri’ her gün insanların ceplerini yağmalıyor… Sonuç: BJP yönetimi altında insanlar her gün aşırı enflasyondan etkileniyor. Yaşlıların tren ücretlerinde aldığı indirimler bile silindi! Yine de.” diyor – ‘Ne yemeyeceğim, ne de yemene izin vermeyeceğim..’!” diye ekledi.
RTI sorgusuna verilen yanıtı okuyun
₹2019’dan 2022’ye kadar olan dönemde, bölüm tarafından her yıl kemirgen kontrolü için kullanılan Lucknow Bölümü’ndeki depolarda ilkokul trenleri için her yıl 23.16.150,84 harcandı.
Son 3 yılda yakalanan kemirgenlerin yıllık sayısı:
2020-83 Hayır.
2021-45 Hayır.
2022-40 Hayır.
Demiryolu sorununun açıklığa kavuşturulması
Kuzey Demiryolu Lucknow Bölümü, bu faaliyetlerin aşağıdakiler gibi bir dizi haşere kontrol önlemini içerdiğini açıkladı: Örneğin hamamböceği istilasını önlemek için bulaşık deterjanı kullanmak, kemirgenleri caydırmak için vagonları dezenfekte etmek, sisleme önlemleri uygulamak ve daha fazlası.
“Çalışma, doğası gereği aktif olarak kemirgenleri yakalamaktan daha önleyicidir. Makalede belirtildiği gibi toplam maliyet ₹Demiryolu departmanından yapılan bir açıklamada, Lucknow bölümünde bakımı yapılan tüm vagonlarda hamamböceklerinin, kemirgenlerin, tahtakurularının ve sivrisineklerin kapsamlı kontrolü için yılda 23,2 lakh’a ihtiyaç duyulduğu belirtildi.
Yılda ortalama 25.000 otobüsün ziyaret edildiği dikkate alındığında, bunun yaklaşık maliyeti şu şekildedir: ₹Kemirgen kontrolü için araba başına 94 – “kemirgenin yol açabileceği hasar ve tahribat göz önüne alındığında çok düşük maliyet” diye ekledi.
Lucknow departmanı ayrıca fare yakalamanın maliyetinin ₹41.000, “gerçekliğin yanlış temsili ve Hindistan Demiryolları’nın itibarını zedelemeyi amaçlayan gerçeklerin çarpıtılmasıdır”.
Farelerin neden olduğu hasarla ilgili cevap yok
Gaur’un RTI başvurusunda ayrıca farelerin neden olduğu hasarın miktarı da soruluyor. Ancak demiryolu herhangi bir spesifik bilgi sunmadı ve hasar değerlendirmesi henüz yapılmadı.