Lucknow-Ayodhya Otoyolunun Hikayesi: Çılgınlığın Gölgesinden Hacıların İlerleyişinin Parıltısına

Prokaryot

New member
Lucknow ve Ayodhya'yı birbirine bağlayan otoyol kilometre taşları, anılar ve dönüşümlerle işaretlenmiştir.


Otoyolda Ayodhya'ya doğru ilerleyen bir grup. (HT fotoğrafı)

1990'lı yılların başındaki koşuşturmacanın ortasında karsevakların gittiği yol, zamanla bir gelişme ve hac yolculuğu caddesine dönüşmüş, safrana bürünmüş ve Ayodhya'nın belirsizlikten çarpıcı bir dönüşüme yükselişi yansımaktadır.

Ram Mandir ile ilgili en son güncellemeler için bizi takip etmeye devam edin! buraya tıklayın

22 Ocak'taki Ram Lalla kutsama töreni öncesinde, çeşitli kesimlerden coşkulu hacıların otoyolda 'Jai Shri Ram' sloganları attıkları görüldü. Bazıları yürürken, diğerleri bisiklet, motosiklet, traktör, araba ve otobüslerle Ayodhya'ya tanrıya saygılarını sunmak için gitti. Otoyolda güvenlik kontrol noktaları var ama müdahaleci değiller.

Bugünkü nispeten engelsiz hareketin bu tablosu, karsevakları durdurmak için 135 km'lik yol boyunca bariyerlerin dikildiği ve karsevakların daha sonra yoldan çıkıp tarlaları ve köy yollarını kullanarak Ayodhya'ya ulaşmak için tarlaları ve köy yollarını kullandığı 1990'ların başlarındaki durumla tezat oluşturuyor. 1990 yılında Ayodhya'da polisin açtığı ateş sonucu bir düzineden fazla karsevak öldürüldü.

O dönemde, karsevaklar köy ve kasabalardan geçerek Ayodhya'ya doğru yürürken, Ram tapınağının inşası ve Ram Janmabhoomi'nin tartışmalı yapısının kaldırılması yönündeki çağrılar otoyolda yankılanıyordu.

Yasaklayıcı emirlere karşı geldiler ve Barabanki-Ayodhya sınırındaki Ram Sanehighat'ta Ghaghra nehri üzerindeki köprüyü geçmek için polisle çatıştılar. Bölge, karsevakları Ayodhya'ya yönlendiren Bharatiya Janta Partisi, Vishwa Hindu Parishad, Bajrang Dal ve Hindu Jagran Manch liderleri ile hükümetin emriyle bariyerleri diken bölge yönetimi arasındaki çatışmaların parlama noktası haline geldi. sonra hükümet.

Bazıları kordonları aşmaya çalışırken, üst düzey BJP ve VHP liderleri de dahil olmak üzere diğerleri Ramsanehighat'taki bir hükümet misafirhanesinde tutuldu.

Shilanyas çağrısı veya Ayodhya'daki Shri Ram Shila'ya ibadet etme kampanyası, Sri Ram Janmabhoomi Mukti Yagna Samiti'nin kahinleri ve gönüllüleri otoyolun üzerinden Ayodhya'ya doğru ilerlerken otoyolu bir kez daha parlama noktası haline getirdi. Bhoomi Pujan ve Havan, Mukti Yagna Samiti liderleri tarafından sahnelendi.

6 Aralık 1992'de Babri Camisi'nin yıkılmasından bir gün önce çok sayıda karsevak ve Safran Tugayı'ndan gönüllüler Ayodhya yolunu takip etti.

1998 yılında BJP hükümetinin kurulmasıyla birlikte dönemin Başbakanı Atal Behari Vajpayee'nin Altın Dörtgen projesini başlatmasıyla bu yol dört şeritli otoyola dönüştürüldü. Doğu ve Orta UP arasındaki hızlı bağlantı karayolu üzerindeki hacı trafiğini artırdı. Ancak Ayodhya o dönemdeki gelişmelerden etkilenmemişti.

Ram Tapınağı'nın inşaatı başladığında her şey değişti. Şimdi 22 Ocak'taki kutsama töreni bir kez daha hacı kalabalığını otoyola taşıdı. Haryana, Pencap, Rajasthan, Maharashtra ve Madhya Pradesh'ten hacılar Pran Pratishtha töreni için Ayodhya'ya gidiyor.

Böyle bir hacı olan 30 yaşındaki Gaurav Tyagi'nin tekerlekli sandalyesini otoyolda hızla hareket ettirdiği görülüyor. 22 Ocak'tan önce Ayodhya'ya ulaşma vaadiyle 4 Ocak'ta memleketi Hapur'dan ayrıldı. O zamandan beri elleri yalnızca bir gecelik konaklamalarda kullanıldı.

“Toplam 603 kilometreden sadece 60 kilometresi kaldı. Bunu yapacağım. Eyalet düzeyinde badminton kupaları kazanan Tyagi, “Başarılı olacak” dedi. 15 yıl önce geçirdiği bir kaza onu tekerlekli sandalyeye mahkum etti. Şu anki yolculuğunda arabada seyahat eden bir aile tarafından destekleniyor.

Başkaları da var. Örneğin, bir nakliyeci olan Nagesh, Ram Lalla'nın darshan'ını almayı umarak karısı Sheetal ile yürüyüşe çıkar. “31 gündür yollardayız. Yolculuğumuz Mumbai'den başladı ve Madhya Pradesh'teki Sagar ve Chhattarpur'dan geçti. Şimdi Ayodhya'ya gidiyoruz” dedi Nagesh.

Otoyolun tamamı insanları karşılayan reklam panoları, duvar resimleri ve safran bayraklarla süslenmiştir.

“İnsanlar yardımsever. Havanın karanlık olduğu ve durmak istediğimiz yerde insanlar bize uyuyacak bir yer, hatta yemek bile sunuyor. Ayrıca kendimi güvende hissediyorum” dedi Sheetal.

Başka bir nakliyeci olan 39 yaşındaki Suresh Singh Bhati, 3 Ocak'tan beri Haryana'nın Hisar kentindeki Talvandi Rukka'dan yürüyor.

“Günde 50 kilometreye kadar koşuyorum. Yarın bir ara Ayodhya'ya ulaşacağım” dedi.

21 Ocak'a kadar en az 50.000 kişi benzer şekilde Ayodhya'ya ulaşacak. Girişin kısıtlanacağını bilmelerine rağmen hedeflerine ulaşmak için hızla koşuyorlar.

“Erişim 22 Ocak'a kadar kısıtlıdır. Başbakanın ziyareti bittikten sonra ertesi gün (Ram Tapınağı) tüm adanmışların ziyaretine açılacak. Salı günü bütün gün kuyrukta durabiliriz ve tapınakta darshan yemeyi umabiliriz” dedi Nagesh.