Ağustos ayında Gudamba'da 15 yaşındaki bir çocuğun hayatını kaybetmesine neden olan trajik olaya rağmen, çelik sokak lambası direklerindeki açıkta kalan elektrik kabloları şehirde büyük bir tehdit oluşturmaya devam ediyor.
Lucknow'daki Baikunth Dham Yolu'ndaki sütunlardaki açık kabloların görüntüsü (Mushtaq Ali/Hindustan Times)
Gudamba olayından sonra Lucknow Belediye Şirketi (LMC), açıktaki direkleri kahverengi bantla sabitlenmiş siyah polietilenle kaplamak için bir çalışma başlattı. Bununla birlikte, LMC'nin yetki alanı altındaki 2,5 lakh kutupun %60'ından fazlası açığa çıkarılmamış durumda. LMC baş mühendisi Manoj Prabhat'a göre, geçici onarım yaklaşık 100.000 direği onardı; geri kalanlar ise hiçbir şeyden haberi olmayan yayalar için ciddi tehlike oluşturuyor.
Gomti Nagar Extension, Jankipuram Extension, Indira Nagar, Lalkuan ve Mansarovar Yojana gibi bölgelerin sakinleri, iç şeritlerdeki açıkta kalan direklerle ilgili endişelerini dile getirdi. “Ana yollardaki direkler bantlanırken yerleşim alanlarındaki direkler genellikle göz ardı ediliyor. Hawett Road sakini Ashish, “Yakınlarda oynayan çocuklar veya yürüyen insanlar daha yüksek risk altında” dedi.
Gomti Nagar sakini Mrityunjay da benzer endişelerini dile getirdi. “Bazı direkler bantlanmış ancak iç panellerin çoğu açıkta. Bu gerçekleşmeyi bekleyen bir kaza” dedi.
Prabhat mevcut yaklaşımın sınırlamalarını kabul etti. “Normal yapışkan bant yetersizdir. Elektrik kaçağını önlemek için elektrik bandına geçmeyi planlıyoruz” dedi. Ancak LMC'nin sağladığı kapsama alanı, yüksekliği 6 ila 9 metre olan direkler için yalnızca 1,5 metreye kadar uzanıyor ve direğin büyük bir kısmını korumasız bırakıyor.
LMC baş mühendisi, bu zorluğa ek olarak, sakinlerin koruyucu örtüleri yırtmasının yaygın bir durum olduğunu, bunun da güvenliği sürdürme çabalarını zorlaştırdığını belirtti.
Şirket ayrıca direklere dielektrik kaplama uygulamak gibi daha kalıcı bir çözüm arıyordu ancak bütçe kısıtlamaları uygulamayı geciktirdi. Prabhat, “Kaplama kaçak akımı tamamen önleyecektir, ancak önemli ölçüde daha pahalıdır” diye ekledi.
Uzmanlar ve bölge sakinleri LMC'yi çabaları hızlandırmaya ve daha fazla trajediyi önlemek için yüksek riskli bölgelere öncelik vermeye çağırdı. “Geçici çözümler yeterli değil. Endişeli bir sakin, “LMC'nin konuyu kapsamlı bir şekilde ele almak için hızlı hareket etmesi gerekiyor” dedi.
Lucknow'daki Baikunth Dham Yolu'ndaki sütunlardaki açık kabloların görüntüsü (Mushtaq Ali/Hindustan Times)
Gudamba olayından sonra Lucknow Belediye Şirketi (LMC), açıktaki direkleri kahverengi bantla sabitlenmiş siyah polietilenle kaplamak için bir çalışma başlattı. Bununla birlikte, LMC'nin yetki alanı altındaki 2,5 lakh kutupun %60'ından fazlası açığa çıkarılmamış durumda. LMC baş mühendisi Manoj Prabhat'a göre, geçici onarım yaklaşık 100.000 direği onardı; geri kalanlar ise hiçbir şeyden haberi olmayan yayalar için ciddi tehlike oluşturuyor.
Gomti Nagar Extension, Jankipuram Extension, Indira Nagar, Lalkuan ve Mansarovar Yojana gibi bölgelerin sakinleri, iç şeritlerdeki açıkta kalan direklerle ilgili endişelerini dile getirdi. “Ana yollardaki direkler bantlanırken yerleşim alanlarındaki direkler genellikle göz ardı ediliyor. Hawett Road sakini Ashish, “Yakınlarda oynayan çocuklar veya yürüyen insanlar daha yüksek risk altında” dedi.
Gomti Nagar sakini Mrityunjay da benzer endişelerini dile getirdi. “Bazı direkler bantlanmış ancak iç panellerin çoğu açıkta. Bu gerçekleşmeyi bekleyen bir kaza” dedi.
Prabhat mevcut yaklaşımın sınırlamalarını kabul etti. “Normal yapışkan bant yetersizdir. Elektrik kaçağını önlemek için elektrik bandına geçmeyi planlıyoruz” dedi. Ancak LMC'nin sağladığı kapsama alanı, yüksekliği 6 ila 9 metre olan direkler için yalnızca 1,5 metreye kadar uzanıyor ve direğin büyük bir kısmını korumasız bırakıyor.
LMC baş mühendisi, bu zorluğa ek olarak, sakinlerin koruyucu örtüleri yırtmasının yaygın bir durum olduğunu, bunun da güvenliği sürdürme çabalarını zorlaştırdığını belirtti.
Şirket ayrıca direklere dielektrik kaplama uygulamak gibi daha kalıcı bir çözüm arıyordu ancak bütçe kısıtlamaları uygulamayı geciktirdi. Prabhat, “Kaplama kaçak akımı tamamen önleyecektir, ancak önemli ölçüde daha pahalıdır” diye ekledi.
Uzmanlar ve bölge sakinleri LMC'yi çabaları hızlandırmaya ve daha fazla trajediyi önlemek için yüksek riskli bölgelere öncelik vermeye çağırdı. “Geçici çözümler yeterli değil. Endişeli bir sakin, “LMC'nin konuyu kapsamlı bir şekilde ele almak için hızlı hareket etmesi gerekiyor” dedi.