Çay satmak, daha çok genç çaya döndükçe giderek daha moda hale geliyor

Prokaryot

New member
Yeni iş girişimleri için alışılmışın dışında isimler seçmek, bugünlerde tercih edilen seçim gibi görünüyor. Nawabs kasabasında, çoğu 20’li yaşlarının ortasında olan girişimciler, günümüzün genç neslinin aşırı havalı yaşam tarzına hitap ettiğini söyledikleri bu pazarlama tarzını benimsedi. Bu tür isimlerin göze çarptığını ve her şeyden çok sattığını söylüyorlar.


İşini Covid nedeniyle kaybeden bir polis memurunun kızı Pooja Yadav, Lucknow’da 1090 Crossing yakınlarındaki Chatroi Gali’deki dükkanında çalışıyor. (Deepak Gupta/HT)

Girişimciler, isimlerini mesleğin merkezine alan çay satışına odaklanan küçük işletmelerin yükselişinin, yüksek işsizlik oranları ve düşük ücretli özel işlerin bir sonucu olduğunu söylediler.

Jobless Chaiwali ve Berojgar Chaiwala’dan Toxic Chaiwala’ya kadar, son yıllarda Lucknow’da bir gün büyümeyi umarak bu türden birkaç işletme açıldı.

Covid nedeniyle işini kaybetti, polisin kızı artık Jobless Chaiwali’nin sahibi

Pandemi sırasında işini kaybeden ticaret mezunu Pooja Yadav, şirketin bir yılı aşkın süredir işsizliğin sonucu olduğunu ve adının da buradan geldiğini söyledi. Başlangıçta 1090 Chatori Gali’de arkadaşlarının yardımıyla standını kurdu. Satışlardan hayal kırıklığına uğrayan tüm arkadaşları, işi tek başına yürütmeyi bıraktı.

Ancak bir polis memurunun kızı Pooja umudunu kaybetmedi. Kredi çekti ve şirketi yönetti. Son birkaç ayda, işleri bir markaya dönüştü. Artık işinde eskisinden daha fazla para kazandığını söyledi. “Hala iş teklifleri alıyorum ama hepsini geri çeviriyorum. İşimin büyümeye devam etmesini istiyorum” diye ekledi.

Puja, Chatori Gali’de çay tezgahı işleten tek kadındır. “İlk başta aileme işten bahsetmedim bile. Babam Varanasi’de görev yapan bir polis memuru, bu yüzden onun hakkında ne düşüneceği konusunda endişeliydim. Ama artık herkes bunu biliyor ve büyümemi görmekten mutlu” dedi.

En iyi arkadaşlar yarı zamanlı çay satar

Bir klinikte çalışan Purvanchal Üniversitesi bilim mezunu Jyoti Pandey, ev hanımı olan arkadaşı Swati Singh ile Gomti Nagar’daki Janeshwar Mishra Parkı yakınında bir çay tezgahı açtı.

“Günümüzün en karlı şirketlerinden biri çünkü çok az yatırım gerektiriyor. Artı, her gün yeni insanlarla tanışıyoruz,” dedi 21 yaşındaki Jyoti.

“Başbakan Modi’den ilham alındı”

Janeshwar Mishra Parkı yakınlarındaki “Takhurain Cahiwala”nın sahibi Himanshu Singh, “Bir chaiwala (çay satıcısı) başbakan olabiliyorsa, o zaman bir chaiwala da başarılı bir iş adamı olabilir” dedi. Singh, “Thakurain, kız kardeşimin adı,” diye ekledi.

Yukarıda adı geçen girişimciler, ülkedeki işsizliğin bir iş modeli olarak çay satışına odaklanan girişimlerin artmasına yol açtığını söylediler. “Üniversitelerin her yıl verdiği derece sayısına kıyasla iş fırsatları çok küçük. Pooja Yadav, “Bir kişi minimum yatırımla kolayca bir çay tezgahı açabilirken, iş bulmanın birçok zorluğu var” dedi.

Bewafa Chaiwala’dan Shubham Gupta, birçok kişinin bu tür girişimlerin bir MBA mezununun maaşını kazanabileceğini anladığını söyledi. Chai ve Chakhna’dan Sekhar Singh, “Çay tüketimi Hindistan’da en yüksek seviyede. Dolayısıyla karlı bir iştir. Bugünün gençliği, daha fazla kar elde etmek için bu geleneksel işe alışılmışın dışında bir yaklaşımın nasıl uygulanacağını biliyor.”