Bundelkhand adamı, türban bağlama zanaatını “binlerce” şekilde mükemmelleştiriyor

Prokaryot

New member
Deepak Soni, bir türban bağlamanın 1.108 yolunu mükemmelleştirmekle gururla övünür. Soni, farklı kültürlere ait her tür pagdiyi (sarığı) saniyeler içinde bağlayabildiğini söylüyor. Uttar Pradesh’in bir parçası olan Bundelkhand’da doğup büyüyen sanatçının bazı çalışmaları şu anda ikamet ettiği Gwalior’daki Digital State Museum’da sergileniyor.


Bir aktör, tasarımcı ve öğretmen olan Deepak Soni, UP’de bir Pagdi Müzesi’nin küratörlüğünü yapmaktan heyecan duyuyor

Uttar Pradesh’te seçkin bir Pagdi müzesinin küratörlüğünü yapmak isteyen 39 yaşındaki hayalinin yakında gerçeğe dönüşeceğini söylüyor.

“Müze için dünyanın en büyük pagdisini yapacağım. 1.111 metre uzunluğunda olacak” diyor coşkuyla. “1.108 teknik ve Pagdi stili biliyorum, hepsini müzede sergileyeceğim.”

En büyük Pagdi’nin MS 4. ve 6. yüzyıllar arasındaki Hindistan’ın Altın Çağını temsil edeceğini belirtiyor.

“Bu benim bir ömür boyu hayalimdi. Hint tarihinin farklı dönemlerine ait teknikleri kullanarak tüm pagdileri elle yapacağım” diye ekliyor. Soni bugün bile evden çıkarken türban takıyor – bu geleneği yaşatmak istiyor. “Bugünün gençleri artık pagdis giymeye alışkın değil. En azından müzede bu Hint geleneğini keşfedebilirler.”

Soni ayrıca bir tiyatro oyuncusu, set tasarımcısı ve Lucknow’daki Bhartendu Natya Akademi’de ve diğer birkaç sahne sanatları kolejinde misafir profesördür. G20 Zirvesi de dahil olmak üzere Lucknow’daki çeşitli oyunlar ve kültürel etkinlikler için sahneler ve setler tasarladı.

“Sonar camiasından geldiğim için kanımda sanat var. Pagdi her zaman ailemin yaşam tarzının ayrılmaz bir parçası olmuştur.” Pagdis kumaşı Hindistan’ın her yerinden geliyor.

“Elbette özel bir müze açacak bütçem yok ama elimden geldiğince yatırım yapacağım. Neredeyse bir yıldır Delhi’den bir yanıt bekliyorum.” Baş sekreter Mukesh Meshram da dahil olmak üzere devlet kültür bakanlığından yetkililerle birkaç toplantı yaptığını ve ayrıca Lucknow merkezli halkla istişarelerde bulunduğunu söylüyor. sanatçı Malini Awasthi. Müzede ziyaretçilerin her türlü sarığı takıp fotoğraf çekebilecekleri bir fotoğraf köşesi kurmayı umuyor.

“Uttar Pradesh’te böyle bir müzeye ihtiyaç olduğunu hissediyorum. Şu anda ağırlıklı olarak Madhya Pradesh’te olmama rağmen, köklerim UP’de ve oradaki müze kültürüne katkıda bulunmayı çok isterim.”