Yakın zamanda sosyal yardım departmanı tarafından başlatılan Kalyan Sathi Yardım Hattı'na (14568), kurulduğu günden bu yana yoğun katılım sağlandı ve eyaletin dört bir yanından çağrılar geldi.
UP Flood Kalyan Sathi Yardım Hattı'ndan çağrılar (HT Fotoğrafı)
27 Şubat Salı günü açılışı yapılan 'Samaj Kalyan Samadhan Kendra' isimli komuta merkezi, Çarşamba günü 1.902 çağrı aldı.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Merkezin 26 operatörü var ve amiri Naman Singh, pilot projenin başladığı 6 Kasım 2023'ten bu yana yardım hattının Şubat 2024 sonuna kadar UP genelinde 55705 çağrı aldığını söyledi. Komuta merkezinde kaydedilen verilere göre Lucknow'a şu ana kadar 122 dava geldi; bunların 92'si çözüldü ve 30'u beklemede.
Bu hat, burslardan toplu evliliklere ve yaşlılık aylığı sistemlerine kadar Sosyal Refah Dairesi tarafından yönetilen sistemlerle ilgili tüm soru ve şikâyetlere yanıt vermektedir. Komuta merkezi personeli, tüm başvuruların durumu hakkında güncellemeler sağlayabilir veya durdurulmuş veya beklemede olabilecek bireysel vakaları takip edebilir.
Singh, her çağrının operatörler tarafından ele alındığını ve sonrasında kaydedilen tüm vakalar için uygun süreci gösterdi. Çağrının ya belirli bir sistem ya da başvurunun durumu hakkında bilgi istemek için geldiğini ya da faydalanıcıların hak ettikleri yardımları alamadıklarına dair şikayetin kaydedilmesi olduğunu açıkladı.
İkinci durumda, bölge sosyal yardım memuru bilgilendirilecektir. Vakanın 24 saat içinde çözülmemesi durumunda, vaka beş gün boyunca departman düzeyine havale edilecek ve ardından her düzeydeki yetkililerin sorunu çözememesi durumunda program görevlisine ve son olarak da direktöre iletilecektir. Her iki durumda da, en kötü senaryoda, şikayette bulunan herhangi bir yararlanıcı, şikayetlerinin çözümlenmesi için bir aydan az beklemek zorunda kalacak.
Singh, “Resmi lansmanın ardından gelen çağrıların sayısı hızla arttı” dedi. “Geçen yıl Kasım ayında pilot projemizin başlangıcından bu yana faaliyet gösteriyoruz” dedi ve operatörlerin tüm programlarla ilgili bir haftalık eğitimden geçmesi ve seçime göre Kalyan Sathi portalının nasıl çalıştırılacağına dair bir eğitim alması gerektiğini bildirdi.
Sosyal Refah Bakanı Asim Arun ve CM Baş Danışmanı Awanish Awasthi, baş konuk eski bakan Ramapati Shastri ile birlikte bu etkinlikte hazır bulundu. Samaj Kalyan Vibhag, bu uygulama aracılığıyla “Sabka samman, turant samadhaan” sloganını tanıtıyor. Awasthi, konuşmasında SWD operasyonlarına yapılan bu yeni eklemeyi “insan dokunuşlu teknoloji” olarak nitelendirdi. “Bu uygulama ve yardım hattıyla hiçbir faydalanıcı gözden kaçmayacak” dedi.
UP Flood Kalyan Sathi Yardım Hattı'ndan çağrılar (HT Fotoğrafı)
27 Şubat Salı günü açılışı yapılan 'Samaj Kalyan Samadhan Kendra' isimli komuta merkezi, Çarşamba günü 1.902 çağrı aldı.
Hindustan Times – Son dakika haberleri için en hızlı kaynağınız! Şimdi Oku.
Merkezin 26 operatörü var ve amiri Naman Singh, pilot projenin başladığı 6 Kasım 2023'ten bu yana yardım hattının Şubat 2024 sonuna kadar UP genelinde 55705 çağrı aldığını söyledi. Komuta merkezinde kaydedilen verilere göre Lucknow'a şu ana kadar 122 dava geldi; bunların 92'si çözüldü ve 30'u beklemede.
Bu hat, burslardan toplu evliliklere ve yaşlılık aylığı sistemlerine kadar Sosyal Refah Dairesi tarafından yönetilen sistemlerle ilgili tüm soru ve şikâyetlere yanıt vermektedir. Komuta merkezi personeli, tüm başvuruların durumu hakkında güncellemeler sağlayabilir veya durdurulmuş veya beklemede olabilecek bireysel vakaları takip edebilir.
Singh, her çağrının operatörler tarafından ele alındığını ve sonrasında kaydedilen tüm vakalar için uygun süreci gösterdi. Çağrının ya belirli bir sistem ya da başvurunun durumu hakkında bilgi istemek için geldiğini ya da faydalanıcıların hak ettikleri yardımları alamadıklarına dair şikayetin kaydedilmesi olduğunu açıkladı.
İkinci durumda, bölge sosyal yardım memuru bilgilendirilecektir. Vakanın 24 saat içinde çözülmemesi durumunda, vaka beş gün boyunca departman düzeyine havale edilecek ve ardından her düzeydeki yetkililerin sorunu çözememesi durumunda program görevlisine ve son olarak da direktöre iletilecektir. Her iki durumda da, en kötü senaryoda, şikayette bulunan herhangi bir yararlanıcı, şikayetlerinin çözümlenmesi için bir aydan az beklemek zorunda kalacak.
Singh, “Resmi lansmanın ardından gelen çağrıların sayısı hızla arttı” dedi. “Geçen yıl Kasım ayında pilot projemizin başlangıcından bu yana faaliyet gösteriyoruz” dedi ve operatörlerin tüm programlarla ilgili bir haftalık eğitimden geçmesi ve seçime göre Kalyan Sathi portalının nasıl çalıştırılacağına dair bir eğitim alması gerektiğini bildirdi.
Sosyal Refah Bakanı Asim Arun ve CM Baş Danışmanı Awanish Awasthi, baş konuk eski bakan Ramapati Shastri ile birlikte bu etkinlikte hazır bulundu. Samaj Kalyan Vibhag, bu uygulama aracılığıyla “Sabka samman, turant samadhaan” sloganını tanıtıyor. Awasthi, konuşmasında SWD operasyonlarına yapılan bu yeni eklemeyi “insan dokunuşlu teknoloji” olarak nitelendirdi. “Bu uygulama ve yardım hattıyla hiçbir faydalanıcı gözden kaçmayacak” dedi.