UP Parlamentosu'ndaki dokuz sandalye için yaklaşan anketler, üç büyük oyuncunun, yani Bharatiya Janata Partisi, Samajwadi Partisi ve Bahujan Samaj Partisi'nin ortaya attığı sloganlar etrafında dönüyor gibi görünüyor.
UP Parlamentosu'ndaki dokuz sandalye için yaklaşan anketler üç büyük oyuncunun, yani Bharatiya Janata Partisi, Samajwadi Partisi ve Bahujan Samaj Partisi'nin ortaya attığı sloganlar etrafında dönüyor gibi görünüyor. (Temsil için)
BJP'nin “Bantenge toh Katenge” (Bölünerek düşeriz) sloganından SP'nin “Judenge to Jeetenge” (Birlikte kazanırız) sloganına ve BSP'nin “SP, BSP se kapı rahenge to bache rahenge” (SP'den uzak dur, BSP seni kurtaracak) sloganlarına kadar . 13 Kasım'daki seçim kavgasını yoğunlaştırmış görünüyor.
Siyasi uzmanlar sloganların seçim kampanyalarında çok önemli bir rol oynadığına inanıyor. Bazı siyasi yorumcular aynı derecede ciddi birden fazla sloganın bu sloganın etkisini etkisiz hale getirebileceğine ve bu nedenle anketlerde hiçbir siyasi partiye gerçekten yardımcı olmayacağına inanıyor.
Aynı zamanda UP Planlama Komisyonu'nun eski bir üyesi olan Samajwadi Partisi'nden Sudhir Panwar şunları söyledi: “Sloganlar, siyasi ideolojileri ve bir siyasi partinin gelecek programını yansıtan siyasi mesajlardır. BJP ve RSS'nin sloganları, başından beri, altta yatan korku ve inanç duygusunu seçim kazanımları uğruna istismar edecek şekilde tasarlandı. SP’nin sloganları ise sosyalizm ideolojisine, kardeşliğe ve gelecek programına dayanıyor.”
“BJP'nin UP'deki 2024 LS anketlerindeki zayıf performansı bu bölücü sloganın geliştirilmesine yol açtı. BJP'nin sloganı seçimleri ortaklaştırmayı amaçlıyor” dedi. Öte yandan siyasi yorumcu ve gazeteci Ratan Mani Lal, son dönemdeki üç siyasi sloganın da eşit öneme sahip olduğu ve bu nedenle birbirini etkisiz hale getirdiği ve hiçbir tarafa fayda sağlamadığı görüşünde.
“Üç slogan varsa ve hepsi de iyiyse, insanlar belirli bir sloganı gerçekten hatırlamıyor, bu da istenen etkiyi etkisiz hale getiriyor. Şu anda haberlerde yer alan sloganlar her siyasi parti tarafından her iki yönde de kullanılabilir. Aynı şeyi söylüyorlar ama farklı şekillerde” dedi.
“UP CM Yogi Adityanath'ın gelecek anketlerde pek çok riski var çünkü bu onun konumunu daha da güçlendirebilir. Öte yandan SP başkanının maksimum sandalye kazanmayı da düşünmesi gerekiyor, bu sadece partisini 2027 meclis seçimleri için güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda Kongre'ye UP siyasetinden uzak durması yönünde sessiz bir mesaj da gönderecek,” dedi Lal.
Gazeteci, “Benim gözlemim, Akhilesh Yadav'ın Gandhi ailesiyle iyi ilişkilere sahip olduğu ancak aynı zamanda Kongre'nin UP'de işleri kontrol altında tutmasını istediği yönünde” dedi.
UP Parlamentosu'ndaki dokuz sandalye için yaklaşan anketler üç büyük oyuncunun, yani Bharatiya Janata Partisi, Samajwadi Partisi ve Bahujan Samaj Partisi'nin ortaya attığı sloganlar etrafında dönüyor gibi görünüyor. (Temsil için)
BJP'nin “Bantenge toh Katenge” (Bölünerek düşeriz) sloganından SP'nin “Judenge to Jeetenge” (Birlikte kazanırız) sloganına ve BSP'nin “SP, BSP se kapı rahenge to bache rahenge” (SP'den uzak dur, BSP seni kurtaracak) sloganlarına kadar . 13 Kasım'daki seçim kavgasını yoğunlaştırmış görünüyor.
Siyasi uzmanlar sloganların seçim kampanyalarında çok önemli bir rol oynadığına inanıyor. Bazı siyasi yorumcular aynı derecede ciddi birden fazla sloganın bu sloganın etkisini etkisiz hale getirebileceğine ve bu nedenle anketlerde hiçbir siyasi partiye gerçekten yardımcı olmayacağına inanıyor.
Aynı zamanda UP Planlama Komisyonu'nun eski bir üyesi olan Samajwadi Partisi'nden Sudhir Panwar şunları söyledi: “Sloganlar, siyasi ideolojileri ve bir siyasi partinin gelecek programını yansıtan siyasi mesajlardır. BJP ve RSS'nin sloganları, başından beri, altta yatan korku ve inanç duygusunu seçim kazanımları uğruna istismar edecek şekilde tasarlandı. SP’nin sloganları ise sosyalizm ideolojisine, kardeşliğe ve gelecek programına dayanıyor.”
“BJP'nin UP'deki 2024 LS anketlerindeki zayıf performansı bu bölücü sloganın geliştirilmesine yol açtı. BJP'nin sloganı seçimleri ortaklaştırmayı amaçlıyor” dedi. Öte yandan siyasi yorumcu ve gazeteci Ratan Mani Lal, son dönemdeki üç siyasi sloganın da eşit öneme sahip olduğu ve bu nedenle birbirini etkisiz hale getirdiği ve hiçbir tarafa fayda sağlamadığı görüşünde.
“Üç slogan varsa ve hepsi de iyiyse, insanlar belirli bir sloganı gerçekten hatırlamıyor, bu da istenen etkiyi etkisiz hale getiriyor. Şu anda haberlerde yer alan sloganlar her siyasi parti tarafından her iki yönde de kullanılabilir. Aynı şeyi söylüyorlar ama farklı şekillerde” dedi.
“UP CM Yogi Adityanath'ın gelecek anketlerde pek çok riski var çünkü bu onun konumunu daha da güçlendirebilir. Öte yandan SP başkanının maksimum sandalye kazanmayı da düşünmesi gerekiyor, bu sadece partisini 2027 meclis seçimleri için güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda Kongre'ye UP siyasetinden uzak durması yönünde sessiz bir mesaj da gönderecek,” dedi Lal.
Gazeteci, “Benim gözlemim, Akhilesh Yadav'ın Gandhi ailesiyle iyi ilişkilere sahip olduğu ancak aynı zamanda Kongre'nin UP'de işleri kontrol altında tutmasını istediği yönünde” dedi.